Afvallen in de kou


De koude dagen komen er weer aan! Heerlijk op de bank kruipen met iets warms en iets lekkers. Klinkt bekend? Precies. Maar niet echt bevorderlijk voor het afvallen ;) Bovendien hebben we veel minder zin om met de kou buiten een rondje te gaan rennen, iets wat met een lekker zonnetje in de zomerperiode toch echt wat gemakkelijker gaat. Daarom geven we in deze blog wat tips om toch goed de winter door te komen, zelfs met al die lekkere stampotten!

Afvallen in de zomer


We weten allemaal dat afvallen erg lastig kan zijn. Het vergt veel discipline én doorzettingsvermogen om het vol te houden!

Toegeven aan een lekker toetje of een zak chips is nou eenmaal makkelijker dan een uurtje zweten in de sportschool...Er wordt vaak gezegd dat afvallen in de winter moeilijker is dan in de zomer. Dit kan zo zijn omdat je veel binnen zit, het kouder is en je makkelijker grijpt naar iets lekkers om jezelf te verwarmen. Toch kan het in de lente en zomer ook moeilijk zijn om af te vallen.

 

De 10 beste afslanktips om je gedrag succesvol aan te passen


Ik heb hier voor jou een aantal effectieve afslanktips afkomstig van afslankexperts. Deze tips je kunnen helpen je (eet)behoeften onder controle te houden. Of om te dealen met stressvolle situaties. Deze zijn samen met een aantal gedragsprincipes op een rij gezet om ervoor te zorgen dat je in staat bent om een aantal kleine maar wel erg belangrijke aanpassingen te maken in je dagelijkse maaltijdroutine.

 

Eiwit shakes. Heb jij ze wel of niet nodig?


Eiwit shakes. Heb jij ze wel of niet nodig?
Passen proteïneshakes wel bij jou persoonlijk? Wat zit er in die shakes en waar moet je op letten als je een keuze wilt maken? Bijna iedereen in onze Westerse maatschappij krijgt in principe meer dan genoeg eiwitten elke dag binnen door de voeding die we sowieso eten. Gezonde volwassenen zouden ongeveer 45 tot 56 gram proteïne per dag binnenkrijgen.

Een eiwit product kiezen: lees het etiket met ingrediënten

Gezonde snacks: noten


Steeds meer mensen ontdekken deze gezonde en hartige snack: nootjes!
Natuurlijk moet u hierbij denken aan de natuurlijke, rauwe nootjes, ongebrand en ongezouten. In nootjes zitten relatief veel goede voedingsstoffen o.a. in de vorm van belangrijke mineralen. Doordat in noten wel veel calorieën zitten moet je je beperken tot zo’n twee handjes per dag. Het mooie aan noten is dat je na twee handjes relatief goed vol zit en hier erg veel vezels en voedingswaarde voor terug krijgt.

Werken afslankpillen echt?


We doen er alles aan om af te vallen: we drinken speciale shakes, we eten veel groenten en fruit en we sporten ons een ongeluk! En dan zijn er ook nog de afslankpillen. Ze moeten ons vetverbrandingsproces helpen en op die manier zorgen voor extra gewichtsverlies. Maar werken die afslankpillen nu echt?